Tuesday, January 7, 2014

Peringatan Untuk Diri Sendiri..

Assalamualaikum...

Kiter nak share sesuatu kat sini yang kiter rasa sangat terkesan di hati. Supaya kiter akan boleh selalu baca, ingat dan simpan dalam hati..

Dari Abu Hurairah r.a, dia berkata, Rasulullah saw. bersabda, "Allah Taala berfirman, 'Aku sesuai dengan persangkaan hambaKu terhadapKu dan Aku selalu bersamanya ketika dia mengingatiKU. Apabila dia mengingatiKu dalam dirinya, maka Aku pun akan mengingatnya dalam diriKU. Apabila dia mengingatiKu dalam suatu jemaah manusia, maka Aku pun akan mengingatnya dalam suatu kumpulan makhluk yang lebih baik dari mereka. Apabila dia mendekatiKu sejengkal, maka Aku akan mendekatinya sehasta. Apabila dia mendekatiKu sehasta, maka Aku akan mendekatinya sedepa. Dan apabila dia datang kepadaKu dengan berjalan, maka Aku akan datang kepadanya dengan berlari." (HR Muslim)

Subhanallah.. Maha Suci Allah, Maha Penyanyang lagi Maha Mengasihani...
Hadis nie buat kiter sedar dan terfikir..Kiter tak pernah sendiri. Kiter ada Dia, tuhan sekalian alam. :)

Jumpa lagi. xoxo. 

2 comments:

  1. Allah tak.pernah jauh... kita je.yg selalu menjauhkan diri.dariNya... Allahuakbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..selalunya kiter ingat Dia time sedih..time susah..tapi biler senang sket jer Dia bagi terus lupa kat Dia..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...